Wednesday, November 23, 2011

twenty two............

Salam...dah lama rasanya xupdate blog ni..dah bersawang,berhabuk macam kipas bilik aku ni...aduh...but now,i'm updating it back..

Hari ni besday aku yang ke 22..alhamdulillah aku rasa ni besday aku paling best dalam hidup aku...ntah kenapa, xde hadiah sangat pun tapi besday kali ni aku rasa hadir time aku dapat hidup baru...semuanya still sama,tapi ada sesuatu yang berbeza...sesuatu yang aku sendiri xleyh explain mcmna,but i feel so grateful to have this kind of life...yup, aku blaja utk lebih mghargai hidup aku...blajar utk merasa bahagia dengan memberi,bukan sekadar menerima..belajar utk kenal erti peranan,bukan hanya tentang hak semata2...belajar utk jadi rasional,bukan hamba emotional semata2...belajar utk mengawal diri....n aku masih lagi belajar, dan bersedia utk terus belajar..proses pembelajaran ni btul2 mmbuatkan aku lebih mghargai hidup ini...

Semuanya xberlaku dgn mudah...it came through suffer n pain...besday aku yg ke-21,setahun lepas,aku smbut dlm keadaan hidup aku serabut sgt2..tp alhamdulillah,xde satu pun benda yg jadi xde sebab..cuma hikmahnya yg berhijab...satu demi satu hikmah itu terbuka, dan sekarang aku sangat bersyukur dgn perjalanan hidup ini...aku bersyukur Allah depankan aku dgn pelbagai masalah dulu...alhamdulillah...setiap satu benda yg jadi,setiap sorang orang yang muncul dlm hidup aku, semuanya datang dgn takdir Allah...takdir utk mencorakkan lukisan hidup aku skrg...smua watak2 itu penting,mereka wujud dalam perancangan Allah utk aku...

Hari ni lama betul bergayut dgn mak aku...puas rasanya dapat dgr gelak tawa mak...mak, 22tahun lepas,23/11/1989, mak menangis...menangis menahan sakit melahirkan e..tp lebih menangis kegembiraan mendengar tangis e...mak, hari ni hari kemenangan mak...e akan usaha sebaik sedaya upaya e utk pastikan e jadi investment terbaik mak kat dunia ni...e janji...dan mak xkan menangis lagi...

dah pkul 1.45am...esok subuh2..nak kena antar ajies (bukan nama sebenar) g kl sentral...nak kelik kelate naik flight keceknya...huhu..sekali lagi dia mmbuktikan dia budak paling berteknologi kat UM ni..huhuhu...jom tido...moga masih ada esok utk berjuang!

No comments:

Post a Comment