Friday, January 18, 2013

Separuh Sabtuku....

Assalam guys...

Sekarang dah pukul 2.46 petang...separuh dari ari sabtu gua, dah abis kat katil bujang gua...mau x tido matinya, pas solat subuh baru nak cari bantal, memang azan zohor la baru bukak mata...rasa rugi lak, yela tinggal brapa jam ja lagi cuti weekend aku ni...haishh...Sunday Fever!!!

Ari ni gua nak share some lesson learned dari hidup baru gua...Sometimes aku dengan member ofis aku mengomel2 jugak..nape ktorg kena station kat plant?nape kitorang xdapat R&D kat KLCC or Dayabumi?sana leh tapau claim banyak2,leh g trip selalu...macam2 yang dipersoalkan...kitorg terlupa keberuntungan nasib sendiri...itu membuatkan kitorg xenjoy working life kitorg kat sini..yup..true story..dilema waktu awal2 masuk keje...

2minggu lepas tu, waktu plant shutdown baru2 ni, gua keje hari2 masuk pkul 7.30 pagi, balik pkul 12 malam...hari2 camtu..penat beb...bila balik umah rasa nak tercabut tulang belulang..sometimes mulut mengomel sbb badan xcukup rest..weekend pun keje beb..2minggu macamtu...tapi bila aku tengok sek2 technician, aku sedar diorg lagi byk berkorban...ada sorg technician dalam team aku baru dapat baby..wife dia delivered his 4th kids time hari ke-3 shutdown...hari ke-6 shutdown dia dah masuk keje sbb nak setelkan project bawah aku...dia balik lewat malam tu,pkul 11 pun xbalik lagi sbb nak topup lube oil masuk dalam separator vessel...padahal malam tu baby dia kuning kot...mmg berkorban abis ahh..nasib bek semuanya selamat...lastly dia balik gak dalam pkul 12, tu pun lepas kena hambat balik dengan senior engineer aku...haishh...ketegaq gak mamat ni...

Sejak dari haritu aku sedar sek2 technician ni even gaji diorng xde la besar mana, tapi diorg enjoy setiap keje diorg..overhaul pump pun sambil nyanyi2..kitorg yang start keje terus jadi executive ni pun xenjoy keje...yup maybe salah satunya sbb keje kitorg pressure sikit dengan tanggungjawab besar,technician just wat keje tanpa perlu bertanggungjawab...means ape2hal jadi manager maki ktorg,xkan maki technician...tapi on other side, aku lebih suka percaya diorg lebih bersyukur n menghargai jalan hidup diorg...

Sejak aritu aku selalu muhasabah diri dengan melihat sekeliling aku...ape yg aku ada, apa nikmat yang aku miliki...seriously, i start to enjoy my working life...skrg rasa best nak g keje..walaupun pressure tinggi, tapi aku rasa makin syg dgn keje aku...aku dah xmerungut dalam hati even kena stay smpai pkul 8 sebab ada meeting...n dengan yakinnya,aku dah send official email kepada Shell utk tolak offer diorg...siap salahkan diorg lagi sbb panggil lambat sangat...hahaha..sudahnya, diorg mintak maaf sbb diorg cuma akan panggil bila ada vacancy even dah lulus interview..haha xpela..aku yakin dengan jalan hidup aku skrg...kalau abang aku berbakti dengan menjadi doktor, aku bersyukur dpt berbakti dengan berkhidmat dengan syarikat penyumbang utama ekonomi Malaysia...Alhamdulillah...

Cuma target sekarang, nak belaja sebanyak mungkin, terima sebanyak mungkin assignment tanpa merungut, n prepare sebaik mungkin untuk jadi suami orang...eh opppsss!! haaa benda ni kita cerita di lain post k...huhuhu...

p/s : Member ofis aku Izwan ajak tengok wayang cerita hantu petang ni..camne nak tgk wyg dlm keadaan demam camni..aduh..beku hidung kalau masuk panggung ni...





No comments:

Post a Comment