Wednesday, February 15, 2012

Bermulanya Pelayaran Terakhir

Bismillah..

Ari ni 15Feb2012..dah 3ari aku memulakan tugasku sebagai pelajar kejuruteraan untuk semester terakhir..alhamdulillah Allah mudahkan urusan2ku sepanjang semester lepas..alhamdulillah keputusan di luar jangkaan aku anggap sebagai hadiah buat insan2 sekelilingku yang amat aku sayang..moga Allah terus kurniakan kekuatan untuk aku bagi yg terbaik untuk kalian...ameen ya rabb..

Kurang beberapa bulan saja lagi aku akan menamatkan pengajian aku...berdebar rasa hati..memikirkan kemungkinan2 yang menungguku di gerbang 'exit' UM..tapi cukuplah kemungkinan2 itu hanya dilayan sebagai kemungkinan, tidak lebih dari sebuah perancangan...mudah2an Allah temukan aku dgn takdir yang terbaik untukku..

Cuti semester lepas adalah cuti semester terpendek di sepanjang pengajianku,mencakupi 3minggu sahaja..xsempat langsung nak bergelandangan ke negeri orang seperti sebelum2 ini...kalau tidak, ada saja tasik nak dijengah, ada saja kampung nak diteroka, ada saja pantai nak dilepak...huhu..tapi cuti lepas jugak la cuti paling aku rasa puas...puas dapat tolong mak ayah aku kat kebun...menyiapkan projek "Pondok Tok Wan"..haha..alhamdulillah sempat siapkan sejak dari korek tanah untuk tapak sampaila pasang bumbung...cuma tinggal dinding saja belum disiapkan,bos lum ada modal nak beli papan..alhamdulillah dapat jugak pengalaman buat rumah papan ni..terima kasih ayah yg banyak mengajar (marah,maki hamun,perli..huhu)..betul cakap mak, wat keja dgn ayah ni membina daya tahan diri untuk persiapan kena marah dgn bos...aduii...

Abis je pasang bumbung,aku terus balik kl untuk mulakan kuliah di sem last ni..alhamdulillah semuanya lancar..mudah2an Allah berkati usaha2ku dan usaha2 org di sekeliling aku...sekarang, aku cuma mengira hari2 terakhirku di UM...ya Allah, sesungguhnya aku sangat sayangkan UM...xterkira rasanya ilmu yg aku timba kat sini..ilmu engineering,ilmu agama,ilmu hidup...alhamdulillah...


p/s: nanti musim buah jemputla datang makan rambutan durian eh..

No comments:

Post a Comment